Doró Katalin, Habók Anita, Magyar Andrea

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése


Nemek közötti különbségek

A nyelvtanulásra vonatkozó felmérésekben az egyik leggyakrabban vizsgált változó a nemek közötti különbség. A stratégiahasználat tekintetében nem találunk egységes képet a nemekre vonatkozóan. A fenti három átfogó tanulmányban sem látunk összhangot. Míg Griffiths (2003) nem talált különbséget az új-zélandi résztvevői között, Peacock és Ho (2003) mind a hat stratégiakategóriában gyakoribb használatot mutatott ki a nőknél, és ezek közül is kimagaslott több metakognitív és memóriastratégia. Victori és Tragant (2003) is a lányoknál talált magasabb értékeket. A SILL törökre fordított változatát használta Hakan, Aydin és Bulent (2015) 120 egyetemistával, és azt találta, hogy a férfiak minden kategóriában kicsit nagyobb átlagértéket értek el, bár a nemek között csak a kompenzációs stratégiák esetében volt szignifikáns ez az eltérés.

Nyelvtanulási stratégiák tanítása és fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 923 8

Hivatkozás: https://mersz.hu/doro-habok-magyar-nyelvtanulasi-strategiak-tanitasa-es-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave