Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Tertullianus

Jusztinosznál, Kelemennél és Órigenésznél az antik kultúrával való párbeszéd lehetősége került előtérbe, míg a latinul író Tertullianus (160 körül–220) a pogányságtól való elhatárolódásra helyezte a hangsúlyt. Ez a nagy észak-afrikai hitvédő mesteri érveléstechnikával igyekezett kifejezésre juttatni a görög-római kultúrával kapcsolatos ellenérzéseit. Tertullianusszal kezdődött az ókeresztény apologetika (hitvédelem) azon vonulata, amely nem az antikvitás értékeivel való együttélésre, hanem a konfrontációra helyezte a hangsúlyt. Tertullianus támaszkodhatott Szent Pál érvelésére, aki kifejezésre juttatta, hogy Krisztus balgasága többnek bizonyult a világ okosságánál.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave