Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Iskola és művelődés a Karoling korban. A kolostori iskola virágkora (9–11. század)

Ebben a fejezetben az európai iskola történetének kulcsfontosságú fordulópontjával foglalkozunk. Bemutatjuk a Karoling reneszánsz kezdeteit és jellegzetes vonásait, amelyek az iskolai szervezet, az „oktatáspolitikai” törekvések, valamint az iskolai műveltség alakulása szempontjából meghatározó befolyást gyakoroltak az elkövetkező századokra. Ezután kitérünk a Karoling reneszánsz kiteljesedésére, ami már Nagy Károly uralkodása után következett be. Utalunk Jámbor Lajos reformjaira és a Karoling iskolai műveltség szétterjedésére. Végül megrajzoljuk a kolostori nevelés és oktatás jellegzetes vonásait a 9–11. században.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave