Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


A hét szabad művészet oktatása

A kolostori növendékek körülbelül tizenegy-tizenkét éves korukra sajátították el az elemi ismereteket. Ezután következett a „szabad művészetek” oktatása, aminek rendszere a kései antikvitáshoz képest jelentős mértékben módosult. A „hét szabad művészet” kolostori keretek között történő oktatását számos ponton alakította a septem artes liberales Karoling korban kibontakozó – Alkuin által életre hívott – programja.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave