Gloviczki Zoltán, Zsinka László

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában


Neveléselméleti megközelítések

Az antikvitásban rendszeres neveléselméleti kutatásról, oktatásról nem beszélhetünk. A számtalan témához hozzászóló bölcs vagy kevésbé bölcs tudóst, művészt, politikust korántsem nevezhetjük mértékadónak. Gondolataik általában esetleges tapasztalatokon, gondolatmeneteken alapultak, hatásuk a gyakorlatra vagy valamiféle kollektív továbbgondolásra nem volt. Két olyan elméleti írót kell mégis kiemelnünk és témánk szempontjából részletesen bemutatnunk, akik e paramétereknek bizonyos értelemben mégis megfelelnek.

Nevelés és iskola az antik és középkori Európában

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 250 6

A jelen egyetemi jegyzet arra tesz kísérletet, hogy a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók számára teljes áttekintést nyújtó, részleteiben tudományos újszerűségre nem törekvő, de az érintett tudományágak legfrissebb szempontjait és eredményeit közvetítő és összefoglaló, ugyanakkor a hallgatók feltételezhető előképzettségéhez és vélhető céljaihoz is igazodó tankönyvként szolgáljon.

Felhívja ugyanakkor a figyelmet arra is, hogy sajátos témaválasztása, az antikvitás és az európai középkor neveléstörténetének feldolgozása korunkban is drámai jelentőségű európai identitásunk kizárólagos gyökereit tárja fel és mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-zsinka-neveles-es-iskola-az-antik-es-kozepkori-europaban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave