Füzesiné Hudák Mariann

Bevezetés a tudományos kommunikációba


Kvalitatív módszerek

A fentiekben főképpen kvantitatív módszerekről szóltunk. Ezeknél a módszereknél számszerűsített változókat használunk, viszonylag nagy mintán vesszük fel adatainkat, és statisztikai módszerek segítségével elemezzük őket, végül a statisztikai próbák eredményei alapján vonjuk le következtetéseinket. Némely kérdéskörben azonban szükséges lehet az egyéni különbségeket vagy eseteket is tüzetesebben elemezni. Olyan helyzetekben, amikor elméleti konstruktumunkat, a vizsgálni kívánt fogalmat még nehéz lenne megfelelő módon operacionalizálni, azaz kutatható mérőeszközzé és mérőszámmá alakítani, mert még túl kevés róla a háttérismeretünk, feltáró kutatásokat is végezhetünk. Ezekhez leginkább a kvalitatív megközelítésű módszerek bizonyulnak hasznosnak, mint például az interjú, a nyílt végű kérdésekből álló kérdőívek, az esettanulmány, a megfigyelés vagy a terepkísérlet.

Bevezetés a tudományos kommunikációba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 244 5

A leendő elsőéveseknek szánt „Bevezetés a tudományos kommunikációba” című tárgyhoz készített jegyzet célja segíteni a hallgatókat a pszichológiai tárgyú tudományos közlemények elkészítéséhez szükséges ismeretek és készségek elsajátításában. A BA-diploma megszerzéséhez szükséges pszichológiai műhelymunkák kivitelezését alapozza meg a tárgy, és ehhez kíván segítséget nyújtani jelen kötet, a munkához elengedhetetlen háttérismereteket tartalmazó jegyzet.

Hivatkozás: https://mersz.hu/fuzesine-bevezetes-a-tudomanyos-kommunikacioba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave