Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


A nevelés mint „fejlesztő” tevékenység problémája

Nevelésdefiníciónknak látszólag minden vitatható pontja mellett érveltünk, mégis a legnehezebb eleme maradt hátra a magyarázatból, mely a maga természetességével búvik meg mondatunkban. Ez pedig a másik személy „fejlesztésének” problémája. Mit is jelent ugyanis a fejlesztés? Ki és mikor „fejlettebb”, mint egy másik személy? Ki állíthatja magáról, hogy azon a fejlettségi szinten áll, vagy olyan külső megfigyelő állásban él, hogy másokat „fejleszthet”? Vajon mi felé fejleszti őket? Ki veszi magának a bátorságot, hogy célt állapítson meg egy ilyen tevékenységhez? Kérdéseink egy része persze némileg álságosan egyszerű, könnyen megválaszolható, ám mindahányszor valós filozófiai távlatokba mutat.

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave