Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


Külső és belső viszonyítási pontok

Mit jelenthet segíteni, hatni, befolyásolni? Kívülről közelítve: az első fázisban (és, mint megértettük, attól kezdve folyamatosan) a példaadást. Nem csupán saját példával, hanem a szó tágabb értelmében vett példamutatással. Ezt követheti a tudatos, magyarázó, értelmező értékközvetítés, mely jó esetben (a hitelességnek köszönhetően a hatékony közvetítést is megelőzve) interiorizálódáshoz vezet, vagyis az értékek a fejlődő személy sajátjává válnak. Az interiorizáció a tudatos szintet megelőzve, kisgyermekkorban kezdődik, de a későbbi érett, felnőtt személy komplex értékrendje a kamaszkor utáni tudatos építkezésben válik teljessé és sajáttá.

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave