Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


Értelem, érzelem, gyakorlat

Az újkor elméleti kérdésfeltevései azután máig ható speciális megközelítésekhez is vezettek a didaktika területén. Bármennyire meghaladottnak tűnik az öröklődés területén szerzett bizonyosságaink ismeretében Locke és Rousseau álláspontja, mely a nevelést és főként az oktatást egy „tiszta lap” megtöltéséhez hasonlítja, az ő elveik, valamint mellettük elsősorban a neves pedagógus, Pestalozzi (1746–1827) didaktikai következtetései korántsem mondhatók elavultaknak. Az oktatást a diákokban természetesen jelen lévő érdeklődésre, kíváncsiságra próbálták alapozni, mindvégig elválaszthatatlanul az ismeretszerzés élvezetaspektusától. Az értelmi hatás mellett hangsúlyozták az érzelmi hatást, nevelést (ezzel az értelmi fejlesztés hatékonyságát is növelve). Az ember oktatása számukra nem más tehát, mint segítség nyújtása a természet önkibontakoztatására.

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave