Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


A diák céljai

Van-e a tanítás során figyelembe veendő célja a diáknak? Sokszor a diák céljai sem különíthetők el könnyen a társadalom által megfogalmazott, legtöbbször a szülők által közvetített elvárásoktól. Nem szabad ugyanakkor bagatellizálnunk a tanulóknak a pedagógusétól vagy a társadalom magasztos elvárásaitól esetleg eltérő célrendszerét sem. A segítség ahhoz, hogy egy gyermek, tanuló a saját céljait tudja megfogalmazni, és megtervezze, majd kivitelezze azok elérését, már a legkonkrétabb didaktikai feladat. Egyúttal a pedagógus munkájának egyik mindenkori koronája. A pedagógiai munka tervezésekor és konkrétan a munka során sem hagyhatjuk figyelmen kívül a tanulók esetleges motiválatlanságát, illetve a motiváltságát a legkényelmesebb látszatmegoldásokra, esetleg az említett „felnőtt” célok kikerülésére. Ezek is célok ugyanis, és a nem megfelelő kezelésük akár pedagógiai szarvashibákhoz vezethet, míg felismerésük pozitív lehetőségeket tartogat.

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave