Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


Céltaxonómia helyett

Hosszasan foglalkoztunk az oktatás jelenségének egy láthatóan igen bonyolult célrendszerbe helyezésével. A célrendszer és annak elemzése, felépítése egy ilyen bonyolult rendszer esetében önálló elméleti alapokkal bír: céltaxonómia a neve. Amilyen idegenül hangzik azonban a céltaxonómia kifejezés, amilyen kevéssé lelkesítő adott esetben a célrendszerek elméleti szerkezetét tanulmányozni, annyira egyértelmű az is: a Comenius által megfogalmazott egyszerű didaktikai szempontokat kiegészíthetjük az egyik legmeghatározóbb (mert egyúttal valamennyit egyszerre befolyásoló és meghatározó), ugyancsak egyszerű kérdéssel: a miért?-tel. Ha tetszik, a pedagógus feladata a céltaxonómia szakszerű alkalmazása helyett mindössze annyi, hogy a miért kérdésre egy tanóra, egy tanulócsoport oktatása vagy az egész pedagógusi pályája vonatkozásában mindenkor releváns választ tudjon adni magának s, ha kell, másoknak is.

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave