Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


Összefoglaló kérdések, feladatok

  1. Hogyan viszonyul egymáshoz a nevelés, az oktatás, tanítás és a tanulás fogalomhalmaza?
  2. Helyezze az oktatással kapcsolatos négy megfogalmazott követelményt az Ön által elképzelt pedagógiai gyakorlatba! Milyen problémákat okoz egy adott szempont hiánya?
  3. Soroljon fel és értékeljen korunkban kívánatosnak ítélt tanulói kulcskompetenciákat!
  4. Mutassa be az oktatás alapvető feladat-, eszköz- és célrendszerét!
  5. Mutassa be az oktatás néhány történeti jelentőségű értelmezését, viszonyítva azokat mai elképzeléseinkhez és gyakorlatunkhoz! Hogyan helyezné a mai pedagógiai gyakorlatba Pestalozzi és Dewey elveit? Mit gondol ezek korlátairól? Miért alapja a tantervkészítésnek és a tanulói eredményesség mérésének a herbarti iskolafelfogás?
 
További problémák:
  1. Hová helyezné a történelemtanítást vagy saját szakjának oktatását, saját feladatának végzését a nevelés-oktatás megismert inerciarendszerében, például a kívánt kompetenciák fejlesztésében? Elfogadja-e, hogy elhelyezendő ez benne egyáltalán? Milyen hatással lehet mindez a szakos, szakmai felkészülésére és a majdani gyakorlatára?

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave