Gloviczki Zoltán

Bevezetés a pedagógiába


Pedagógusszakmai elvárások

Egy családban, ahol óvodás vagy iskolába járó gyermeket nevelnek, s a szülők így a fenti „társadalom” egy metszetét képviselik, lehetetlen, hogy ne jelenjen meg s ne játsszon szerepet a szülő és a pedagógus közti viszonyban és elégedettségben a pedagógus és a gyermekek közti emocionális viszony. Az is nyilvánvaló ezekben az élethelyzetekben, hogy ez a kapcsolat nem egyszerűen érzelmi kérdés, hanem a pedagógus feladatának teljesítésében nagyon is meghatározó szakmai elem. Tárgyiasítva: ez hosszú távon a nevelés, de akár a legkonkrétabb tárgyi tudás átadásának folyamatában is a „hatékonyság” növelője. Még akkor is, ha az adott és tantervekben megfogalmazott elvárási szinteken, mérési pillanatokban pedagógus és pedagógus között ezek az elemek látszólag nem jelentenek különbséget. Mindez azonban már mind a jogszabályalkotás, mind az egyes – laikus – családok számára nehezebben megfogható szférája a pedagógiai munkának, s kétségtelen is, hogy nagy része a pedagógus személyiségéből vagy személyes belső elvárásaiból fakad.

Bevezetés a pedagógiába

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 249 0

A jegyzet, célját tekintve, bevezető a pedagógusképzéshez és a pedagógusi pályához. A pedagógusképzés minden szegmensében létező bevezető kurzus konkrét tananyaga, mely arra tesz kísérletet, hogy a frissen érkező hallgatókat eligazítsa a pedagógia mibenlétében és világában, elindítsa őket a további ismeretszerzés és tájékozódás útjain, valamint felvázolja, mely tudományos, fejlesztési területek bukkannak majd fel, s miért, a felsőfokú képzésük során, illetve miféle életpályára készíti fel őket e kölcsönös erőfeszítés.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gloviczki-bevezetes-a-pedagogiaba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave