Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


A turisztikai élmény szakirodalmának fejlődése

A turisztikai élmény az 1960-as években került a kutatás középpontjáb (Uriely, 2005a), majd az 1970-es évektől a társadalomtudomány szakirodalmában is egyre népszerűbbé vált (Quan és Wang, 2004). Ebben az időben olyan szerzők tanulmányozták a fogalmat, mint például MacCannell (1973), aki az autentikussághoz viszonyította, vagy Cohen (1979), aki pedig fenomenológiai szempontból vizsgálta. Szakirodalmi művek már korábban, az 1960-as évektől kezdve születtek: Clawson (1963) a rekreációs élményekről, míg Boorstin (1964) a turisztikai élmények és az autentikusság kapcsolatáról írt. Az 1980-as években Feifer (1985) és Pearce (1982) járult hozzá a turisztikai élmények, az autentikusság és a motivációk összefüggéseinek felderítéséhez. Smith (1978) olyan írásokat publikált, amelyek fókuszát a vendég és a vendéglátó közötti kapcsolatok, illetve az élmények jelentették. Mannell és Iso-Ahola (1987) három perspektíva szempontjából vizsgálta meg a szabadidős és turisztikai élményeket: koncepcionális megközelítés, post hoc elégedettség megközelítés és közvetlen megközelítés.

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave