Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Pszichológiai megközelítésű élménydefiníciók

A legáltalánosabb szinten az élmény „a cselekvés és befolyásoltság folytonos folyamata, amely jelentéssel bír az egyén számára” (Boswijk et al., 2005: 2, in: Birkhorst és Dekker, 2009). Holbrook és Hirschman (1982: 132) szerint az élmények azt az emocionális állapotot tükrözik, amelyek összetevői a „fantázia, érzések és jókedv állandó áramlása”. Ez a definíció összhangban van Csikszentmihalyi (1975), Holyfield (1999) és Gobe et al. (2001) megállapításaival is. Kotler et al. (2001) úgy véli, hogy az élményt emocionális vagy belső állapot jellemzi. Pine és Gilmore (1998) szerint az élmények eredendően személyes jellegűek, amelyek csupán annak az egyénnek az elméjében léteznek, aki emocionális, fizikai, intellektuális vagy spirituális szinten bevonódik az élménybe. Az élmények az ember hétköznapi életében olyan érdekességet szolgáltatnak, amely figyelmet követel (Ray, 2008). Carlson (1997) szerint az élmény a tudatos állapot momentumaiban felbukkanó gondolatok és érzések állandó áramlata.

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave