Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Élményközpontú termékfejlesztés és innováció

A vállalat, amely élményközpontú stratégiát alkalmaz nem csupán a jó, de a kivételesen jó fogyasztói élmény létrehozására törekszik. A kivételes minőségű élményt a „WOW-hatás” jellemzi, amely gyakran a meglepetésfaktorral bővített élmény formájában jelenik meg. A piaci folyamatokból láthatjuk, hogy a mai fogyasztók számára ez az értékkínálat egyik legfontosabb megjelenési formája. Ennek köszönhetően az élményközpontú stratégia versenyelőnyt biztosíthat a vállalat számára. Ugyanakkor, a meglepetésfaktor ismétlődő létrehozása a vállalatok részéről folyamatos kreativitást és fejlesztést igényel, amely azonban innováció, illetve innovációalapú vállalati működés nélkül nem lenne lehetséges. A hatásos és emlékezetes élmények megalkotása szempontjából az innováció élménygazdaságban betöltött szerepe kiemelkedően fontos.

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave