Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Fogyasztói élmények a globális és turisztikai trendek tükrében

Melyek azok a tényezők, amelyek a fogyasztói oldalon befolyásolják az elmúlt egy-két évtizedben végbemenő változásokat? Milyen következményekkel jártak, és miben nyilvánulnak meg ezek a változások? Az alábbiakban bemutatjuk azokat a globális és turisztikai trendeket, valamint következményeiket, amelyek hatással voltak a fogyasztói élmények fontosságának növekedésére. Prahalad és Ramaswamy (2004a) szerint a legalapvetőbb változás a fogyasztó által betöltött szerepben mutatkozik meg: az elszigetelt fogyasztóból kapcsolatgazdag fogyasztó lett, a tudatlanból jól informált, a passzívból pedig aktív fogyasztó. Ezzel a megállapítással egyetért az ETC is (European Travel Commission, 2006), amely fő fogyasztói trendként a turisztikai élményekkel és az életstílussal kapcsolatos változásokra hívta fel a figyelmet már több mint tíz évvel ezelőtt.

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave