Zátori Anita

Élménymenedzsment a turizmusban


Az érték definiálása

Az érték az egyik legvitatottabb fogalom a marketingirodalomban (vö. Sanchez-Fernandez és Iniesta-Bonillo, 2007). Az értéknek, összetett és multidimenzionális jellegéből kifolyólag, különböző értelmezései lehetnek az időtől, szituációtól vagy az egyéntől függően (Holbrook, 2006). Az érték interpretálható mint hozzáadott érték (Woodruff és Flint, 2006), mint kapcsolódó érték (Cova és Cova, 2002), mint használati érték (Vargo és Lusch, 2004) és mint élményérték (Holbrook és Hirschman, 1982; Holbrook, 1999). Az érték magyarázható a fragmentáció gondolatával, amikor is a mai fogyasztók személyre szabják az értéket és azok jelentését saját életcéljaik vagy egyéb céljaik elérése érdekében (Firat et al., 1995). Például egy adott fogyasztó azért vásárol meg egy Nike teremcipőt, mert kényelmesnek találja, egy másik vevő pedig azért veszi meg ugyanazt a cipőt, mert vonzónak véli a Nike márka kulturális értékét, vagy azért, mert így divatosnak érzi majd magát. Az érték alatt nemcsak a termék vagy a szolgáltatás funkcionális vagy gazdasági értékét értjük, de a termék, szolgáltatás, márka fogyasztó általi értelmezését is (vö. Lawrence és Phillips, 2002).

Élménymenedzsment a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 232 2

Abban a korban élünk, amikor már szinte minden „élmény”, akár a napi bevásárlás is. A szolgáltatások fogyasztása, helyszínek meglátogatása vagy akár a rokonlátogatás is mind-mind valamilyen élménnyel jár. A turisztikai, vendéglátóipari vagy eseményszervező vállalakozás számára azonban nem a „valamilyen élmény” létrahozása a cél, hanem a vendégek elvárásainak megfelelő vagy azon túl is mutató élmények létrehozása, amely egyúttal képes a szolgáltató vállalkozás céljainak megvalósulását is támogatni.

Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik számára fontos az élmények kialakításának és létrehozásának folyamata és módszertana, amelyeket alkalmazhatnak is saját munkájukban, üzemelésükben.

Puczkó László

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/zatori-elmenymenedzsment-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave