Berta Judit, Csabai Krisztina

Szocializáció gyermek- és serdülőkorban


A szeparáció – individualizáció és pszichopatológia

A kötődés, mint a szeretetkapcsolat és a szeretet tárgyához való közelség minőségi jellemzője, és az individuáció egymástól nem független folyamatok – egy kontinuum két végpontjai –, melyek közt az egyensúly fenntartása válik feladattá (Bell–Bell, 2005). Ezt ismerte fel és fogalmazta meg Mahler (1975) szeparációs-individuációs fejlődés szakaszelméletében, aminek fejlődési végpontját az individuáció jelenti. A Mahler által kidolgozott modell azt feltételezi, hogy a gyermek egy normál autizmus felől, egy szimbiotikus időszakon keresztül halad a négy alfázisból álló szeparációs-individualizációs folyamat felé. Az összes fejlődési lépés alakulását erőteljesen befolyásolják az anya-gyerek interakciók jellegzetességei, különösen fontosak a korai szimbiotikus kielégülések és az anya érzelmi rendelkezésre állása (Mahler–Pine–Bergman, 1975).

Szocializáció gyermek- és serdülőkorban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 235 3

Hivatkozás: https://mersz.hu/berta-csabai-szocializacio-gyermek-es-serdulokorban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave