Beneda Károly Tamás

Repülőgép-hajtóművek elmélete 2.


Szabályozható ejektoros Laval-cső [13]

Az 1960-as évekre tovább növekedett a katonai repülőgépek végsebessége, az akkori doktrína szerint minél gyorsabban és magasabban mozgó gépekre volt szükség, így a Mach-szám-tartomány felső határa már a M0 ⋲ 2,5-nél járt, az évtized vége felé pedig azokat a repülőgépeket is kifejlesztették, amelyek a leggyorsabb ember vezette, atmoszférikus repülésre szánt eszközök voltak (pl. SR-71 vagy MiG-25).

Repülőgép-hajtóművek elmélete 2.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 286 5

Ez a jegyzet a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar BSc-tantervében a Légi járművek szakirány Repülőgép-hajtóművek elmélete II. című tantárgyához nyújt segédanyagot. Ez a tárgy a mintatanterv 5. félévében található meg a specializációt választó hallgatók számára, akik a tárgy első félévét már sikeresen abszolválták, és abban alapvető tudást szereztek a repülőgép-hajtóműveket illetően. A tárgyak tematikáját tekintve itt a gázturbinás sugárhajtóművek további részegységeinek alaposabb ismertetése következik, valamint megismerkedhetnek a kisgépes repülésben előszeretettel alkalmazott dugattyús motorok működésének alapelveivel is. Mindezeken túl a szabályozás különféle aspektusait mutatja be a jegyzet.

Hivatkozás: https://mersz.hu/beneda-repulogep-hajtomuvek-elmelete-2//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave