Gáspár Péter, Németh Balázs, Bokor József

Járműirányítás


Keresztstabilizátor tervezése

A járművek (főképpen nehézgépjárművek) borulásos balesetei világszerte komoly biztonsági kockázatot jelentenek. Az Egyesült Királyságban 2001-ben több, mint 570 borulásos baleset történt, míg Amerikában több, mint 19. 000. Az ilyen jellegű balesetek a sérüléseken túl komoly anyagi kárral is járnak (UK: 40-60 millió font). A balesetek jó része a megfelelő keresztstabilizátor alkalmazásával elkerülhető lett volna. A keresztstabilizátor egy torziós rúd, amely összeköti a jármű két oldali felfüggesztését és a karosszériát. A felépítmény oldaldőlésére a keresztstabilizátor megcsavarodik és nyomaték ébred benne, amely a felfüggesztésekben erőként jelenik meg és csökkenti a felépítmény elmozdulását. Hatása olyan, mintha merevebb futóművünk lenne, mindemellett ez a megoldás egyszerű és viszonylagosan olcsó.

Járműirányítás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 328 2

Jelen könyv a járműirányítás módszertani és megvalósítási kérdéseivel foglalkozik. A járműirányítási tematika tárgyalását alapvetően a BME Közlekedés és Járműmérnök képzésében fontos szerepet játszó Járműirányítás BSc két féléves oktatás határozta meg. Ugyanakkor a könyv anyaga a kari oktatás több szintjén kerül tárgyalásra, így más BSc tárgyakban és az MSc és a PhD képzésekben egyaránt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gaspar-nemeth-bokor-jarmuiranyitas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave