Gáspár Péter, Németh Balázs, Bokor József

Járműirányítás


Építőelemek a modellezésben

Amint az emberi vezetői tényezők áttekintése során is látható volt, a vezető számos fizikai korláttal rendelkezik. Ezek egy része a hagyományos irányítástechnikai eszközökkel mint építőelemekkel jól leírható, lásd 11.2. ábra. A küszöbelem, illetve a szaturáció (11.2/a ábra) kifejezheti, hogy a vezető milyen alsó küszöbtől kezdi érzékelni a csatornáin érkező jeleket, illetve hogy milyen véges erővel képes beavatkozni a jármű irányításába. A holtidős tag a reakcióidőt reprezentálhatja (11.2/b ábra). Amint az alábbiakban látni fogjuk, az esetek egy jó részében a vezetői viselkedés modellezhető frekvenciafüggő átviteli függvényekkel (11.2/c ábra). Az vezető csatornái sokszor zajjal terheltek, a zajokat a ténylegesen érzékelt jelhez egy összeadó blokkal lehet összekötni (11.2/d ábra).

Járműirányítás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 328 2

Jelen könyv a járműirányítás módszertani és megvalósítási kérdéseivel foglalkozik. A járműirányítási tematika tárgyalását alapvetően a BME Közlekedés és Járműmérnök képzésében fontos szerepet játszó Járműirányítás BSc két féléves oktatás határozta meg. Ugyanakkor a könyv anyaga a kari oktatás több szintjén kerül tárgyalásra, így más BSc tárgyakban és az MSc és a PhD képzésekben egyaránt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gaspar-nemeth-bokor-jarmuiranyitas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave