Gáspár Péter, Németh Balázs, Bokor József

Járműirányítás


Kerékmodellek csoportosítási lehetőségei

Az alapjellemzők és alapkarakterisztikák bemutatása után az egyes konkrét kerékmodellezési lehetőségek tárgyalása előtt szükséges meghatározni, hogy milyen szempontok alapján különböztethetők meg az egyes kerékmodellezési eljárások. Pacejka szerint alapvetően két irány létezik a kerékmodellek elkészítését illetően, melyek további csoportokra bonthatóak [102], lásd 7.5. ábra. Egyik irány az empirikus (tapasztalati) modellezés, ahol kísérleti mérésekkel állapíthatók meg a kerékerő-karakterisztikák. A másik irány a kerék fizikai modelljének felírása megfelelő dinamikai egyenletekkel. Minden esetben szükséges megvizsgálni a felállított kerékmodell valósághűségét, hogy mennyi mérés szükséges a kerékmodell megalkotásához, továbbá a kapott eredmény formalizmusa mennyire komplex. Ezek mellett lényeges szempont, hogy a kerékmodellek alapján történő számítás mekkora erőforrást igényel, mennyire írja le a kerék belső szerkezetét és viselkedését, illetve mennyi olyan speciális tapasztalat szükséges az elkészítéséhez, melyeket egy mérnök hosszú évek gyakorlata során képes megszerezni. Pacejka beosztását követve négy csoport különíthető el a kerékmodelleken belül:

Járműirányítás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 328 2

Jelen könyv a járműirányítás módszertani és megvalósítási kérdéseivel foglalkozik. A járműirányítási tematika tárgyalását alapvetően a BME Közlekedés és Járműmérnök képzésében fontos szerepet játszó Járműirányítás BSc két féléves oktatás határozta meg. Ugyanakkor a könyv anyaga a kari oktatás több szintjén kerül tárgyalásra, így más BSc tárgyakban és az MSc és a PhD képzésekben egyaránt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gaspar-nemeth-bokor-jarmuiranyitas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave