21. századi pedagógia
Kérdések, megvitatható gondolatok
- Mit jelent a természetes pedagógia, és milyen következményekkel járhat, ha az iskolában alkalmazzuk? Hogyan befolyásolhatja például az óravezetést?
- Miért lehetett sikeres a Khan Akadémia, és miért nem tudták sokan ugyanilyen hatékonyan követni a példáját? Melyek lehetnek a sikeres oktatási helyzet összetevői?
- Hogyan hat a technológia változása a pedagógiára? Milyen példákat tudunk felidézni?
- Vajon a digitalizáció önmagában hozhat-e sikeres pedagógiai változást? Miért? Miért nem?
- Hogyan változik a tudásról, a pedagógiai folyamatok sikerességéről alkotott képünk?
- Fogalmazzunk meg tíz olyan állítást, amely a sikeres tanítást jellemzi. (A lista természetesen szubjektív. Próbáljuk másokkal is megbeszélni a kérdést, és keressünk egyezéseket, különbözőségeket.)
Tartalomjegyzék
- 21. századi pedagógia
- Impresszum
- ELŐSZÓ
- I. A digitális pedagógia elmélete
- II. A digitális pedagógia gyakorlata
- III. Digitális iskola lépésről lépésre
- Függelék
- Köszönetnyilvánítás
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2018
ISBN: 978 963 454 102 8
Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is.
Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.
Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero