Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


A tanár szerepe

Tanév végén meg szoktam kérni a tanítványaimat, hogy mondják el, melyik volt az az óra (bármelyik tantárgyból), amelyet a legjobban élveztek, amelyből érzésük szerint a legtöbbet tanultak. Eleinte megdöbbentem, hogy hiába terveztem én hihetetlen projekteket, kooperatív órákat, interaktív tanulási programokat, a diákok szinte kivétel nélkül frontális órákat emlegettek a legemlékezetesebbekként. Hogyan legyek én így 21. századi tanár, ha éppen a gyerekek vágynak az ódivatú megközelítésre? Egyáltalán milyen tanár legyek?

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave