Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Mit jelent mindez az oktatásban?

Maga a tény, hogy ez a probléma még létezik, és beszélnünk kell róla, erős érvnek tűnik a digitális bennszülött elméletével szemben. Ha jobban belegondolunk, a tanárok egyre nagyobb része 1984 után született, így logikusnak tűnik, hogy ők már alapértelmezetten a kreatív és felfedező tanulásra kondicionálva lépnek a katedrára. Aki azonban ismeri az iskolák belső világát, látja, hogy a fiatalabb tanárokkal nem feltétlenül érkezett meg a pedagógiai paradigmaváltás. Egy általunk készített felmérésből11 egyértelműen kiderült, hogy a 21. századi pedagógiai elvek és a digitális eszközök kreatív használata nem mutat korrelációt a megkérdezettek életkorával.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave