Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Mit jelent ez a gyakorlatban?

A szintek során – az adott három-négy hetes időszakban – nem csak „személyesen”, hanem online is adhatunk ki feladatokat (digitális tananyagokat), amelyeket folyamatosan végezhetnek a diákok. Így kiválóan használható például a kifordított osztályterem (flipped classroom) koncepciója, ahol a tanár rövid videót készítve megosztja online a tananyagot, amelyet a diákok a hashtag.school felületén bármikor elérhetnek, és a hozzájuk tartozó feladatokkal pontokat szerezhetnek. Ha csak egy kevés hiányzik a szint zárása előtt a jobb jegyhez, akkor a diák így otthoni munkával pontokat szerezhet, vagy ha csak 15 perce van tanulni, akár az iskolába menet, ezzel töltheti az idejét. A hibrid-tanulás során a hangsúly az otthon, gép előtt végzett munka és feladatkiosztás felé tolódik el. A tanár számára ezzel együtt több szempontból is hasznos lehet. 1) A diákok otthon, önállóan is képesek feldolgozni a tananyagot (például ha hiányoztak), mégis a mi segítségünkkel. 2) Az otthoni munka akkor is becsatornázódik az értékelési rendszerbe, ha a diák fizikailag nem tud jelen lenni, így a lemaradás jelentősen csökkenthető. 3) Az online tananyagok elvégzéséért bármikor lehet pontot kapni. Így amikor a diákok plusz feladatokat kérnek a tanártól, elég felhívni a figyelmüket a még elvégezhető digitális tananyagra. 4) Végül azonnali visszajelzést ad a diákok haladásáról, és segíthet abban, hogy a következő órákat a nehézséget jelentő anyagrészekre koncentrálva tervezzük meg.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave