Nádori Gergely, Prievara Tibor

21. századi pedagógia


Innovatív igazgató

Ebben a szcenárióban az igazgató vagy az iskolavezetés az, aki a változást elindítja. Ideális esetben ez találkozik a tantestület akaratával – de ha nem, akkor marad a „gyöngéd erőszak”. Folyamatos újításokkal egyre több innovációt kezd követelni a vezetőség, és ennek számonkérhető rendszerét dolgozzák ki. (Például minden tanárnak havonta legalább egy, IKT-val segített tanóra vázlatát meg kell osztania a közösséggel.) Amennyiben a vezetőség elég kitartó, és sikerrel alkalmazza a kényszer/jutalmazás együttesét, akkor ez az út is járható lehet.

21. századi pedagógia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 454 102 8

Egyre többet hallunk a pedagógiai gyakorlat megváltoztatásának szükségességéről. Erről szól a Digitális Oktatási Stratégia, de a legújabb PISA felmérések eredményei is kiemelték valamilyen adaptív változás szükségességét. Megváltoztak a diákok, a későbbi megélhetéshez szükséges képességek, általában a tudásról alkotott képünk és annak produktív használatának képlete is. Ahhoz, hogy hatékonyabb lehessen a közoktatás, ezeket a fontos változásokat a pedagógiai tanulmányokban is hasznos (és talán szükséges) lenne megjeleníteni. A tanártovábbképzésben egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen témájú, ám erősen gyakorlati jellegű, kiadványok iránt (pl. A 21. századi tanár meglepő sikere 2015-ben). Az egyetemi tanárképzésben, illetve a tanártovábbképzési programokban a jelenleg használt tankönyvek, kézikönyvek tovább gondolása, kiegészítése, az új oktatási paradigmához szükségszerűen és organikusan kapcsolódó kiadványra komoly szükség és igény lenne.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nadori-prievara-21-szazadi-pedagogia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave