Tárnok Zsanett (szerk.)

Tic-taktika

A Tourette-szindrómáról


Az élmény- és kalandterápia történet

Kurt Hahn haladó szemléletű pedagógusként 1920-ban Németországban alapított egy újfajta iskolát, kialakított egy képzési modellt, mely az úgynevezett tapasztalati oktatás módszereit alkalmazta. A tapasztalati oktatás célja az akadémikus tudás megszerzése mellett a személyiség és az érettség fejlesztése az aktív tapasztalatszerzés folyamatán keresztül. Hahn elképzelése szerint – mely a későbbiekben a gyakorlat során igazolódott – bizonyos tapasztalatok önmagukban is a legkülönbözőbb szociális készségek (pl. együttműködés, tolerancia, önfegyelem, segítőkészség, kezdeményezőkészség, közös problémamegoldás stb.) fejlődését eredményezik. A módszert a világ számos országában a képzés, fejlesztés és gyógyítás legkülönbözőbb területein alkalmazzák.

Tic-taktika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2018

ISBN: 978 963 059 946 7

„A Tourette-szindrómás gyermekek napi gondozása/nevelése nem sokban különbözik más gyermekekétől, azonban a Tourette-szindróma és az esetlegesen ezzel együtt járó ADHD (figyelemhiányos hiperaktivitás zavar), OCD (kényszeres zavarok), szenzoros integrációs problémák vagy fejlődési késések kihívást jelenthetnek a szülőknek a napi ellátásban."

„A kórházunkban megforduló családokban született meg az igény, hogy fontos lenne egy a számukra is érthető nyelven megfogalmazott kiadvány a Tourette-szindrómáról, mely a laikusok és az érintett olvasók számára foglalná össze az ismereteket. Ebben a könyvben szeretnénk bemutatni a legfrissebb, modern orvosláson és kutatáson alapuló információkat, valamint saját tapasztalatainkat, annak érdekében, hogy átfogó képet nyújthassunk a Tourette-szindrómában szenvedőknek és családtagjaiknak, valamint azoknak, akik szeretnének többet megtudni erről a tünetegyüttesről."

Hivatkozás: https://mersz.hu/tarnok-tic-taktika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave