Papp-Váry Árpád

Országmárkázás

Versenyképes identitás és imázs teremtése


Az országmárkázás gyökerei a gyakorlatban, szélesebb értelmezésben

Bár a márka (brand) és a márkázás (branding) szavak mára kétségtelenül beépültek a köznyelvbe, az országmárkázás fogalmát már a kezdettől fogva sok támadás érte (lásd erről bővebben: Anholt, 2002: 231–232.). Michel Girard francia akadémikus 1999-ben például a következőket írta (Girard, 1999; lásd még Olins, 2002: 18.): „A rebranding (újramárkázás) ötlete Franciaországban a széles közvélemény által elfogadhatatlan lenne, mert közös érzés, hogy Franciaországnak mások az alapvonásai, mint egy vállalatnak. Egy vállalatot lehet rebrandingelni, de egy országot nem. Elképzelhető, hogy egy mosópornak más nevet adunk – amit egyébként gyakran meg is tesznek. A rebranding normális módszer a fogyasztói termékek körében, de hogy ugyanez lenne az országok esetében is? (…) Egy ország méltóságot hordoz magában, nem úgy, mint egy piacon kapható termék. (…) Franciaországban elképzelhetetlen, hogy Chirac megkísérelje az ország újramárkázását.”

Országmárkázás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 346 6

Fiatalos, lendületes és lényegre törő összeállítás az országmárkák építésének fontosságáról, folyamatáról és korlátairól. Hiánypótló munka, amely a rendszerezett elméleti alapok áttekintése után gyakorlati iránymutatásokat fogalmaz meg a témával elméleti vagy gyakorlati szinten foglalkozók számára. Ajánlom a könyvet mindazoknak, akik szeretik az igényes és olvasmányos szakkönyveket, és akiket érdekel, hogy miként lehetne Magyarország országimázsát innovatív módon formálni.

Deli-Gray Zsuzsa

kutatóprofesszor, ESSCA School of Management

A kötet friss szemlélete szerint az országimázs formálása alapvetően asszociáció- és reputációépítés. Komplex, változékony és kihívásokkal teli szakterület. Papp-Váry Árpád nemzetközileg elismert szakemberként páratlan és nélkülözhetetlen útmutatót biztosít azok számára, akik a témában bármilyen módon is érdekeltek.

Fehér Katalin

tudományos főmunkatárs, Budapesti Gazdasági Egyetem

Termékmárkát építeni nem könnyű feladat, országmárkát építeni ennél is nagyobb kihívás. Itt a professzionalizmus mellett számos más, szakmán túli faktor gazdagítja a képletet. A szerző vitathatatlan erénye, hogy ezeken felülemelkedve szakmai keretet ad, struktúrát vázol, példákat hoz, ellentétes álláspontokat villant föl, miközben nehézségekre is rámutat, köztük talán a legfontosabbra: nincs országmárka-építés országépítés nélkül, hisz a márkát végső soron mégiscsak maga a termék határozza meg.

Nagy Bálint

marketingtanszék-vezető, International Business School

Magyar nyelven ilyen alapos áttekintés az országmárkázásról még nem jelent meg. Átfogó, olvasmányos, az olvasót egy új világgal ismerteti meg, amelynek akarva-akaratlanul ő maga is szerves része. A könyv egy ígéret: olvasója megértheti a helymárkázás sajátos határterületét, a marketing, a márkázás, a fogyasztói pszichológia, a stratégiai tervezés és a közösségépítés sajátos elegyét.

Kádár Magor

egyetemi docens, Babeş-Bolyai Egyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-vary-orszagmarkazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave