Jancsik András, Jászberényi Melinda, Kökény László

Az utazásszervezés új dimenziói


Modernkori elemek

A 20. század elején megjelentek az autók, majd 1908-tól a Ford T-modell sorozatgyártása beindította a termék tömegessé válását. Mindez elősegítette a tulajdonosok és hozzátartozóik mobilitását. Meghatározó szerepe az 1960-as évektől lesz az autóknak. Megjelentek az autóbuszok és elkezdődtek az autópályaépítések is. A század elején elindultak a luxus óceánjáró hajók, de a háborúk megtörik ezen eszközök és az egész turizmus fejlődését. Aztán az 1920-as években újra lendületet vett a turizmus, a háborús városokból való kiszakadás miatt elsősorban. Erősödik ebben az időszakban a belföldi turizmus (a gyenge valutának is köszönhetően), illetve rengeteg amerikai utazik Európába. Magyarországról közel 380 ezer fő utazott külföldre (Ausztriába, Csehszlovákiába, Olaszországba és Jugoszláviába) az 1930-as években. Éves szinten ekkor már 25 millió fő lehetett a nemzetközi utazók száma (Michalkó 2012). Emellett Trianon után az addigi belföldi VFR (Visit Friends and Relatives) turizmus jelentős része nemzetközivé válik.

Az utazásszervezés új dimenziói

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 953 5

Kevés tevékenységet változtat meg annyira az internet elterjedése, mint az utazásszervezést. Azok a szervezetek, melyek alkalmazkodnak a fejlődéshez, továbbra is sikeresek maradhatnak. Ehhez a folyamathoz nyújt komoly segítséget e könyv, mely összefüggéseiben elemzi a turizmus múltját, jelenét, jövőjét.

dr. Simon András, lektor

A könyv rendkívül időszerű, felvázolja az utazásszervezés és közvetítés múltját és jelenét. Áttekinti a legújabb keresleti és kínálati trendeket, és rámutat a turizmus folyamatosan változó gazdasági hátterére, valamint az ezt követő fogyasztói magatartásra. A turizmus és a turisztikai szakma teljes spektrumát mutatja be a legfrissebb statisztikákkal alátámasztva. Gyakorlati ismeretekkel, egyben lexikonként is szolgál a friss szakmabeliek számára. A könyv hiánypótló funkciót is betölt, hiszen kevés az olyan szakirodalom, amely ilyen részletességgel elemzi az utazási irodán belül folyó munkát, s kiemeli annak igényességét és sokszínűségét.

Az utazásszervezők és közvetítők nevében ezúton is köszönetemet fejezem ki, hogyez a tudományos munka megszületett, és elérhetővé vált a jövő szakemberei számára.

Nyúl Erika

ügyvezető igazgató, Violin Travel Ltd.

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/jancsik-jaszberenyi-kokeny-az-utazasszervezes-uj-dimenzioi//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave