Mitev Ariel Zoltán

Kutatásmódszertan a turizmusban


Kérdőíves kutatás

A kérdőíves kutatás – függetlenül attól, hogy online vagy offline módon veszik fel az adatokat – még mindig az egyik legnépszerűbb módszertannak számít. Ennek egyik oka, hogy strukturált, standardizált módon lekérdezhető, számszerűsíthető, grafikusan is igényesen illusztrálható eredményeket ad. Ugyanakkor az eredmények minősége számos tényezőtől függ (például kérdések minősége, mintavétel, elemzés színvonala) vagyis azok értelmezésénél körültekintő módon kell eljárni. Téves felfogás, hogy kizárólag attól jobb az adatok minősége, hogy kérdőívvel vették azokat fel.

Kutatásmódszertan a turizmusban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 413 5

Kutatásmódszertan témában több összefoglaló művet is olvashattunk hazai és nemzetközi szinten is az elmúlt évtizedekben, ugyanakkor nemigen láthattunk példát arra, hogy a kutatásmódszertan egy-egy konkrét téma területére vonatkozóan kerüljön értelmezésre és bemutatásra könyv formájában. Mitev Ariel munkája hiánypótló abban a tekintetben, hogy kifejezetten a turizmus területén alkalmazott kutatási módszerekkel foglalkozik, és esettanulmányokon keresztül is szemlélteti az adott kutatási problémákhoz a megoldásokat. A könyv szakmai lektoraként alaposan megismerhettem a munkát, mely mind a szakirodalom, mind kifejezetten a turizmussal foglalkozó hallgatók, kutatók és gyakorlati szakemberek számára is értékes hozzájárulást jelent.

Ásványi Katalin, egyetemi docens, BCE GTK MMI

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-kutatasmodszertan-a-turizmusban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave