Simon Vilmos

Hajtástechnika


A csigakerék fogfelületének ellenőrzése kopásra

A nagy csúszási sebesség eredményeként folyamatos az érintkező fogfelületek kopása. Tekintettel arra, hogy a csigakerék foga rendelkezik kisebb felületi keménységgel, a kopás főleg a csigakerék fogán jelentkezik. A bejáratási kopás során a gyártásból adódó felületi érdesség csökken, eredményként egy sima, tükrös felület alakul ki, tehát a bejáratási kopás hasznos. Azonban a felületek között fellépő aránylag nagy felületi nyomás hatására a felületek között kialakuló olajfilm nem tudja teljesen szétválasztani a kapcsolódó felületeket, ezért állandó kopás jelentkezik. Nagyobb mértékű kopás következtében csökken a csigakerék fogának a vastagsága, s fogtörés lehet az intenzív kopás eredménye.

Hajtástechnika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 402 9

A „Hajtástechnika” jegyzet a bolognai folyamat szellemében, a hazai, kétciklusú mérnökképzés, ezen belül elsősorban a gépész mérnök-oktatás MSc hallgatói számára készült, de reményeim szerint haszonnal forgathatják az iparban alkotó szakemberek is. A jegyzet a hajtástechnika mérnöki feladataira kíván felkészíteni. A mérnök-konstruktőr feladata, hogy megtalálja egy műszaki alkotás, egy műszaki probléma megoldását és azt a lehetőségek adott határain belül az anyag, a szerkezeti kialakítás, a technológia és a gazdaságosság szempontjából optimálja. Belátható, és ezt eddigi tanulmányaik során már megtapasztalhatták, hogy a mérnök feladata sohasem determinisztikus: sok kínálkozó lehetőség közül kell az adott körülmények között a legjobb megoldást megkeresni és megtervezni.

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-hajtastechnika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave