Simon Vilmos

Hajtástechnika


Hullámhajtóművek

A hullámhajtóművek működési elve (7.22. ábra): Az egymásba helyezett, kis kerületkülönbséggel rendelkező elemek között, az egyik elem rugalmas alakváltozásával, alakkal záró (fogazott hullámhajtóművek) vagy erővel záró (dörzshajtóművek) kapcsolatot hoznak létre, amelynek hatására az elemek egymáson történő legördülésük közben, fordulatonként kerületkülönbségüknek megfelelő szöggel fordulnak el egymáshoz képest. Vagyis, a hullámkerék működés közben állandóan deformálódik, és ez a deformáció a generátor forgásakor hullámszerűen vonul végig a rugalmas elem kerületén. A legegyszerűbb fogazott hullámhajtómű elemei (7.22. ábra):

Hajtástechnika

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 402 9

A „Hajtástechnika” jegyzet a bolognai folyamat szellemében, a hazai, kétciklusú mérnökképzés, ezen belül elsősorban a gépész mérnök-oktatás MSc hallgatói számára készült, de reményeim szerint haszonnal forgathatják az iparban alkotó szakemberek is. A jegyzet a hajtástechnika mérnöki feladataira kíván felkészíteni. A mérnök-konstruktőr feladata, hogy megtalálja egy műszaki alkotás, egy műszaki probléma megoldását és azt a lehetőségek adott határain belül az anyag, a szerkezeti kialakítás, a technológia és a gazdaságosság szempontjából optimálja. Belátható, és ezt eddigi tanulmányaik során már megtapasztalhatták, hogy a mérnök feladata sohasem determinisztikus: sok kínálkozó lehetőség közül kell az adott körülmények között a legjobb megoldást megkeresni és megtervezni.

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-hajtastechnika//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave