Péter Pál Lehel

Hajótervezés 1.

A hajótípusoktól a tervparaméterekig


1.2.1. A számításokhoz szükséges kiinduló adatok

Árumennyiség, melyet éves szinten egyik kikötőből a másikba el kell juttatni
Legkisebb gazdaságos „adag” (partie)
A kikötők közötti távolságok tengeri mérföldben
[Sm]
Rév- és manőverezési távolságok az egyes kikötőkben
SMi [Sm]
A kijelölt útvonalon elvárt legkisebb sebesség csomóban
vmin [kn]
(hűtött áruk, szigorú menetrend, egyéb sajátosságok stb.)
Berakodási teljesítmény az érintett kikötőkben
Nibe [t/nap]
Kirakodási teljesítmény az érintett kikötőkben
Niki [t/nap]
Átlagos várakozási idők az egyes kikötőkben
pl.: Európa, Észak Amerika:
Tvár= 1,6 [nap/kikötő]
Észak-Afrika, Ázsia
Tvár= 3,5 [nap/kikötő]
Hajó névleges értéke (vagy nettó ára)
PNi [USD]
Értékcsökkenési leírások
pl. K1= 6 2/3% PNi
Biztosítások
pl. K2= 1,3% PNi
Javítási, karbantartási költségek
pl. K3= 2,25% PNi
Személyzet költsége adókkal
pl. 30 000–80 000 [USD/év/fő]
Átlagos kikötői illetékek
pl. Kk.=15 000 [USD/év]
Átlagos be-/kirakodási költségek
pl. kRak.= 10 [USD/t]
Átlagos üzemanyagköltségek
KÜzag [USD]
Átlagos kenőanyagköltségek
Kkenő= 0,10*KÜzag [USD]

Hajótervezés 1.

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 270 4

A Hajótervezés jegyzet a tárgy kis mérete miatt többkötetes. Jelen első kötet a hajótípusok rövid ismertetése után a termékfejlesztési koncepciót, valamint az ajánlati tervezés tervparaméter-meghatározásának munkafolyamatát részletezi, melyek a hajótervezés első, legalapvetőbb lépései.

Hivatkozás: https://mersz.hu/peter-hajotervezes-1//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave