Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A kínálat elemei

A szeniorturizmus kínálati oldala alapvetően nem válik el karakteresen az általános piaci kínálattól. Két markáns különbség azonban megfigyelhető. Az egyik ilyen az adott desztináció szolgáltatásainak akadálymentes használatára vonatkozik. A szenior szegmentum, ahogy már korábban többször említettük, nagyon heterogén. Van, aki nem igényel eltérő infrastruktúrát és szolgáltatást, mint amit egy átlagos turistának amúgy is nyújtanak. A számos kutatás kimutatta ráadásul, hogy az idősebb felnőttek (50+) a biológiai korukhoz képest fiatalabbnak látják önmagukat, így számukra esetleg még zavaró is lehet, ha őket külön kezelik ilyen szempontból. A kor előrehaladtával vagy az egészségügyi állapot romlásával azonban ez megváltozik, és a szenior korosztály egyre inkább igényli azokat az extra szolgáltatásokat és felszereltséget, amelyet más szegmentumok számára a piac nem kínál automatikusan.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave