Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A városi turizmus kereslete

Az európai városlátogatók utazási szokásait felmérő legátfogóbb WTO – ETC (2005) kutatás eredményei szerint a kulturális turizmus mint motiváció a városlátogatások kisebb részében jelenik meg, ennek ellenére a kulturális tevékenységek iránti érdeklődés jelentős, tulajdonképpen minden városlátogató szeretné megismerni a felkeresett desztináció kultúráját. Az átlagos európai városlátogató 40 éves. A városlátogatók 40%-a a 15–34 éves korcsoportba tartozik, amíg 38%-uk 35–54 éves és 22%-uk az 55+ korcsoport tagja. A városlátogatások esetében a rövid utazások dominálnak: 35%-uk maximum 3 éjszakás tartózkodási idővel jár, a városlátogatások 37%-a 4–7 éjszakás. A városlátogatások szezonalitását tekintve a nyári időszak (május–augusztus) szerepe kiemelkedő (városlátogatások 42%-a), ugyanakkor az év többi része is kedvelt utazási időszak (januártól áprilisig 26%, szeptembertől decemberig 32%) (IPK, 2004).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave