Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A városi turizmus trendjei

Különösen a történelmi városok és a fővárosok tekinthetők a városi utazások legfontosabb célpontjainak, gyakran óriási tömegeket vonzva a látnivalók többnyire szűk területére. Ezáltal a városlátogató turizmusban is elengedhetetlen a fenntarthatóság szemléletének érvényre juttatása. Itt kell megemlítenünk a városokat különösen érintő trendet, az ún. overtourism (azaz túlzott turisztikai aktivitás) jelenségét, amely arra utal, amikor a desztináció teherbíró képességét messze meghaladja a turisztikai forgalom által a területre kifejtett nyomás. Maga a jelenség nem új keletű, ugyanakkor az azt fémjelző turizmusellenes mozgalom ismertté tette újra a teherbíró képesség fogalmát egyes népszerű desztinációkban, így Velencében, Berlinben vagy Barcelonában. Az IPK (2018) kutatása értelmében, amely során 29 ezer utazót kérdeztek meg szerte a világban, az látható, hogy a zsúfoltság alapvető probléma, és a megkérdezettek közel negyede járt 2017-ben olyan helyszínen, amely zsúfolt volt, és ez negatívan hatott az élményeikre.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave