Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A turizmusra gyakorolt hatás

A gyorsulás a turizmust sem kerülte el, és tárgyalásakor három fontos jellemzőre kell kitérnünk: a tömegturizmus, a rövid tartózkodási idő és a területi koncentráció jelenségére, melyek egymást felerősítve mind a gyorsulás irányába hatottak. Az elején rögtön egy tévhit eloszlatása szükséges, ugyanis a gyors turizmus nem a tömegturizmus szinonimája, hiszen a gyors turisztikai termékek többsége jól lelassítható. Ugyanakkor a két jelenség párhuzamos megjelenése és fejlődése vitathatatlan. Példának okán a modern közlekedés – a vasút, illetve a légiközlekedés – valóban a turizmus felgyorsulását vonta maga után, ami a tömegesedés irányába hatott. Hasonló módon a modern információs technológiák először a szolgáltatói oldalon gyorsították fel az értékesítés menetét, majd az internet által a lakosság számára is lehetővé vált utazásuk önálló, gyors megszervezése Grotte (2010).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave