Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A szexualitás megjelenése a turizmuskutatásban

Ha a turizmus és a szexualitás kapcsolatáról gondolkodunk, az egyik első dolog, ami nagy valószínűséggel eszünkbe jut: a 4S (Sea, Sand, Sun, Sex), a tengerpartok mint tömegturisztikai helyszínek vonzerejét összefoglaló angol szavak rövidítése (Puczkó–Rátz, 2005). E népszerű helyszíneken a tenger, a homokos part és a verőfényes napsütés mellett a nyaralás során jelen lévő lazább erkölcsi légkör és ezáltal a szexualitás mint vonzerő csábítja turisták tömegeit a desztinációba (Michalkó, 2012). Az emberi lét egyik meghatározó tényezője a szexualitás, ezáltal a turizmus rendszerében is jelen van, mind keresleti, mind kínálati oldalon. Egyrészt értelmezhetjük mint vonzerőt, mely utazást generál, másrészt mint az egyén meghatározó jellemzőjét, mely befolyásolja utazási döntését.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave