Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A vásárlás mint szabadidős tevékenység

A bevásárlóturizmus tudományos elveken alapuló kutatása alig két-három évtizedes múltra tekint vissza. Ebben minden bizonnyal nagy szerepe volt annak, hogy a vásárlást sokáig csak egy funkcionális tevékenységnek tekintették, amely pusztán az alapvető szükségletek racionális elveken alapuló kielégítését szolgálja. Csak az utóbbi évtizedekben vált elfogadottá, hogy a fogyasztás szabadidős tevékenységként is értelmezhető, amely élményszerű és szórakoztató is lehet. Napjainkra azonban nemcsak a vásárlás szabadidős funkciója vált megkérdőjelezhetetlenné, hanem az is bebizonyosodott, hogy a vásárlás egyre fontosabb szerepet játszik az utazások során, és már nemcsak egy kiegészítő, másodlagos jellegű tevékenység, hanem mind több utazó számára válik elsődleges turisztikai vonzerővé, utazási motivációvá és tevékenységgé (Moscardo, 2004; Timothy, 2005; EIU, 2011; WTO, 2014; Choi et al., 2016).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave