Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A bevásárlóturizmus nemzetközi és hazai kutatástörténeti előzményei

A nemzetközi szakirodalomban viszonylag széles körű és változatos a bevásárlóturizmussal kapcsolatos publikációk köre, ugyanakkor mivel egy relatíve fiatal kutatási területről van szó, ezért nem meglepő, hogy ezek többsége empirikus jellegű, és kevés azoknak a száma, amelyek az elméleti keretek megalkotására irányulnának. Ebből fakadóan a bevásárlóturizmus még nem rendelkezik szilárd, kiforrott, nemzetközileg elfogadott és bevett elméleti alapokkal és fogalomrendszerrel (Choi et al., 2016). Mindezek mellett a szerzők egy része foglalkozott a bevásárlóturizmus fogalmának problematikájával (Timothy–Butler, 1995; Yu–Littrell, 2003; Timothy, 2005), és kísérletet is tettek egy-egy definíció megalkotására, de kétségtelen tény, hogy ezek a meghatározások még nem mindig kellően egyértelműek, megalapozottak és pontosak. Timothy (2005) munkája nemcsak azért emelhető ki, mert mind ez idáig a legátfogóbb módon mutatja be a bevásárlóturizmus rendszerét, hanem azért is, mert világos különbséget tesz az elsődlegesen vásárlási céllal megvalósuló utazások (shopping tourism) és azon utak között, amelyek során a vásárlás másodlagos, kiegészítő (tourist shopping) szerepet tölt be. Ezeket a kategóriákat később más szerzők (Westwood, 2006; Rabbiosi, 2011; Saayman–Saayman, 2012; Choi et al., 2016) is átvették és alkalmazták.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave