Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A bevásárlóturizmus nemzetközi és hazai piacának aktuális helyzete, trendjei

A nemzetközi bevásárlóturizmusban részt vevők számáról, költésük nagyságáról globális léptékű statisztikai adatok hiányában nem rendelkezünk pontos képpel. Mindazonáltal számos olyan országos vagy regionális szinten publikált tanulmány, illetve statisztikai adat létezik, amelyek segítségével megbecsülhetjük a jelenség nagyságrendjét, jelentőségét. Az Economist Intelligence Unit brit kutatóintézet jelentése (EIU, 2011) például arról ír, hogy a bevásárlóturizmus több milliárd dolláros piacot jelent, és a meghatározó európai turisztikai desztinációkba (pl. Franciaország, Olaszország, Spanyolország) utazók költésének csaknem egyharmada a kiskereskedelemben realizálódik. Az Euromonitor 2012-es adatai alapján a bevásárlóturizmusból származó bevételek az Egyesült Államokban, Kínában, Hongkongban, Spanyolországban és Franciaországban voltak a legmagasabbak, miközben a költés terén a legdinamikusabb növekedést a BRIC12 országok körében lehetett megfigyelni (Euromonitor, 2013). Az Amerikai Utazási Szövetség (U.S. Travel Association) adatai alapján 2017-ben a belföldön utazó amerikaiak számára a vásárlás számított a második legfontosabb szabadidős tevékenységnek, miközben az Egyesült Államokba látogató külföldiek számára ez a tevékenység került az első helyre (U.S. Travel Association, 2018). A Brit Turisztikai Hatóság (British Tourist Authority) által összeállított kiadvány (VisitBritain, 2015) pedig arról számol be, hogy 2014-ben a külföldiek által a szigetországba tett látogatások csaknem kétharmadában megjelent a vásárlás mint turisztikai tevékenység és a látogatók teljes költésük mintegy negyedét vásárlásra fordították.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave