Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A versenyképesség útján

A versenyképesség mára a társadalomtudományok legkülönbözőbb területeinek kedvelt gumifogalmává vált. A szakirodalomban se szeri, se száma a valaminek a versenyképessége típusú összetételeknek, a termékek és szolgáltatások, a vállalatok, az országok és régiók, de a kultúra világához tartozó intézmények versenyképességét meghatározó tényezők egyaránt a kutatások tárgyát képezik (Chikán–Czakó, 2007; Szentes, 2012). A fogalmak közös metszete a jövő, ha valami versenyképes, akkor olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekre hosszabb távon is sikeres piaci szereplés építhető (Somogyi, 2009). Aki tehát megfejti a versenyképesség titkát, bizton számíthat a tartós növekedésre és a bővülő nyereségre (1. ábra). Ha mindezt a turizmus nyelvére kívánjuk lefordítani, akkor a célterületek versenyképességéről kell beszélnünk. Versenyképes az a turisztikai desztináció, amelynek élménykínálata képes folyamatosan megújulni, huzamosabban jólétet biztosítani és a fenntarthatóság elvét érvényesíteni (Sziva, 2009).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave