Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


A sportturizmus keresleti oldala

A keresleti oldalt a sport mint az utazás során felmerülő motivációs és döntési probléma határozza meg. Ha elsődleges elemként jelenik meg, akkor az utazást és az azok mögött meghúzódó döntés(eke)t a sportolás vagy annak megtekintése testesíti meg. Ha másodlagos elemként jelenik meg, akkor az utazási döntést más vonzerő meglátogatása motiválta, de az adott vonzerőhöz, infrastruktúrához kapcsolódott sporttevékenység végzése vagy megtekintése (Marton, 2015). A másodlagos elemként való megjelenéshez érdemes az 1. ábrán lévő, a sport és a turizmus közös halmazának itt releváns és ezzel egyenértékű, másik elnevezését megemlíteni, ami a turisták sportja. Nem biztos, hogy ugyanazokat a tevékenységeket űzzük és nézzük, illetve látogatnánk ki a helyszínre itthon vagy külföldön, ugyanis lehetnek különbségek, főleg a fiatalok esetében (lásd keretes írás).

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave