Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


Összefoglalás és jövőbeli fejlesztési irányok

A sportturizmus fogalmát a sport, a rekreáció és a turizmus fogalmi rendszerének részeként helyezhetjük el a szakirodalomban. A jelenség nem új keletű, sőt, mint a történelmi háttér megismerése után kiderült, egészen az ókorig nyúlik vissza. Kutatása azonban csak a 20. század második felének közepétől nyert teret. Rekreációs elemeket (szabadidős sport esetén) is tartalmaz, de alapvetően a sport és a turizmus közös halmazán találhatjuk a sportturizmus szókapcsolatot, amit ha megfordítunk, a turisták sportja fogalmat kapjuk, amellyel két olyan definíciót elemezhetünk, amelyek együttesen írják le a majdnem teljes keretrendszert. A kínálati oldalon a vonzerőre épülő feltételrendszert találunk, míg a keresleti oldalon többféle dimenzió mentén történő kategóriákat. Gazdasági szerepe folyamatosan nő magának a sportnak és a turizmusnak is külön-külön, de együttesen a sportturizmusnak is egyre jelentősebb hatása van. Mindez együtt mozog a társadalmi, szociológiai, technológiai, pszichológiai és politikai trendekkel, mint ahogy az korábban bemutatásra került. A sportturizmus egy modern kori turisztikai termék, amely az újkori igényeknek és keresleti jellemzőknek köszönheti létrejöttét.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave