Irimiás Anna, Jászberényi Melinda, Michalkó Gábor

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése


Esettanulmány: El Camino

Ez az út, amely a Pireneusok francia oldalától indul és a galíciai Santiago De Compostelába vezet mintegy 800 kilométeren keresztül. A változatos tájakat átszelő (zöld turizmus) megmérettetés során (extrém turizmus) csodálatos felfedezés tanúi lehetünk, amelynek során az elmúlt évtizedekben visszanyerte méltó helyét ez a sokat emlegetett keresztény zarándoklat (vallási turizmus). Nem újkori divatról van szó – bár kétségtelen tény, hogy sokan nem vallásos indíttatásból vágnak bele –, az ősi út már egy évezred óta változtatja meg az emberek életét. Az út mentén elhelyezkedő 1800 épület, bizonyítva a hit erejét, 1993-ban elnyerte a Világörökség (örökségturizmus) címet. Az évszázadok során milliók járták végig és kaptak jelentős erőt a lelki megújuláshoz, egymástól is, és az őket befogadó népektől (kulturális turizmus). Az utat járva nyitottá válunk a bennünk és körülöttünk levő bölcsességre. Amikor elhagyjuk a szokások és elvárások korlátait, képessé válunk a változásra és a megújulásra (rekreációs turizmus). Az út jutalmaként részesülhetünk a belső felfedezés kalandjában. A zarándokút Szent Jakabnak állít emléket (emlékezet turizmus), ugyanis a középkor egyik leghíresebb búcsújáró helye Szent Jakab sírja volt a spanyolországi Compostelában.

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 408 1

Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és a nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piacszegmentációhoz.

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

A kötet 2020-tól a Turizmus és mobilitás című online sorozat tagjaként jelenik meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/irimias-jaszberenyi-michalko-a-turisztikai-termekek-innovativ-fejlesztese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave