Baracskai Zoltán

Tizenegy előadás a szervezetek vezetéséről


Huszonnégy órás munkanap

Amikor a gyermek megszületik, tud lélegezni, szopni és még sok mindent, anélkül, hogy tanulná. Néhány hónap múlva a gyermek tudja kezelni a digitális ketyeréket, anélkül, hogy tanulná. Persze van ebben egy kis csúsztatás is: ez is tanulás, de más, mint az, amit a köznyelv tanulásnak nevez. Talán négyéves lehetett a fiam, amikor egy korosztályombéli ismerősöm megkérdezte tőle: – Öcsi, tudsz számolni tízig? – Szerb-horvátul, magyarul vagy angolul akarod? – hangzott a válasz. Büszke voltam a fiamra, de nem sokáig. Hamarosan megtapasztaltam, hogy ezt több négyéves gyerek is tudhatja. Csak annyi eltéréssel, hogy az olasz, a német vagy a francia nyelv számukra a második és a harmadik. Sokkal később olvastam Don Tapscott és Anthony D. Williams Wikinómia című könyvükben egy hasonló történetet, annyi különbséggel, hogy akkor a fater megvilágosodása már a digitális ketyerék használatáról szólt. A fiamhoz hasonló korúak beleszülettek egy korba, ahol úgy tűnik, hogy a szülőtől és a tanártól nincs mit tanulni.


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 059 962 7

Hivatkozás: https://mersz.hu/baracskai-tizenegy-eloadas-a-szervezetek-vezeteserol//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave