Berán Eszter, Berta Judit, Csabai Krisztina, Márkus Lilla, Medgyesi Patricia

Fejlődéslélektan gyakorlatok


Az iskoláskori érzelmi fejlődés

Az értelmi képességek magasabb szintje lehetővé teszi az érzelmi megértés és a társas kompetencia további fejlődését. A gyerekek egyre többet megértenek az érzelmek működésének természetéről. Larsen és munkatársai eredménye szerint kisiskolás korban kezdik megérteni a gyerekek, hogy egy időben több, esetenként egymásnak ellentmondó érzelmet is érezhetünk (Kail, 2016), ez a tudás kb. 10 éves korra válik biztossá (Oatley & Jenkins 2001). Verbális képességek fejlődésével a gyerekek megtanulnak negatív érzéseikről beszélni, ami az érzelemszabályozást is segíti.

Fejlődéslélektan gyakorlatok

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 471 5

A jegyzet elsősorban a pszichológia BA képzésben részt vevő hallgatóknak készült, a Fejlődéslélektan 1. és 2. Gyakorlat tárgyak segédanyagaként, a gyakorlat során érintett témák könnyebb feldolgozásához, rendszerezéséhez. Mindemellett haszonnal forgathatják mindazon más szakos hallgatók is, akiknek tanulmányai a fejlődéslélektan gyakorlati területéhez is kapcsolódnak.

A gyakorlatok tematikájának összeállításakor több célt is figyelembe vettünk. A gyakorlati órák során a hallgatók óvodás és kisiskolás korú gyermekekkel végeznek játékos feladatokat, mely során empirikus tapasztalatot szereznek az elméletben megtanult jelenségekről, a megfigyelés különböző helyzeteiről szereznek élményt, és a gyerekekkel való kapcsolatfelvételt is gyakorolják. Ez a hármas cél segíti részben az elméleti anyag jobb megértését és elmélyítését, részben pedig alapjául szolgálhat a gyerekekkel való későbbi munkához.

Hivatkozás: https://mersz.hu/fejlodeslelektan-gyakorlatok//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave