Tóth József (szerk.)

Tudományágak integráló és integrált szerepe


Conclusion

According to the results hypotheses of the study were proved. Most answers suggest that Hungarian students of Hungarian universities get familiar with sociolinguistic viewpoint during their years of public education and were trained to positive attitudes to variations of language, as a requirement of the National Curriculum of Hungary, however, this mentality could not be applied in practical communication. It is one thing they learnt at school about dialects and an another one how they handle them in real life without being trained enough. It is proved again: language awareness of Hungarian society has to be developed to be able to change former one-norm attitude and prescriptive viewpoint of language use. A significant part of the participants has been corrected and also a large group used to correct their partners due to regionalisms without being aware of it. By collecting living examples of being corrected or laughed at due to regional features of language the study presented that using regionalisms, either being aware of it or not, is not equal to being low-educated and old by all means.

Tudományágak integráló és integrált szerepe

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2019

ISBN: 978 963 454 486 9

2018. november 12-13-án a Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kara adott otthont a Magyar Tudomány Ünnepe 2018 tiszteletére rendezett „Határtalan tudomány” című kétnapos nemzetközi tudományos konferenciának. A rendezvényen a nyelvtudományi, a TOPOS - Space and Humanities, az irodalom- és kultúratudományi, az interkulturális germanisztikai és fordítástudományi, a társadalom- és neveléstudományi szekciókban elhangzott 36 hazai és külföldi kutató előadás mellett külön szekcióban 10 előadással helyet kaptak doktorandusz hallgatóink kutatási eredményei is.

Jelen tanulmánykötet egyrészt az elhangzott előadásokra, másrészt pedig az azóta tovább érlelt kutatási témák bemutatására koncentrál. A tanulmánykötet betekintést enged a Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar Intézeteiben folyó szerteágazó kutatómunkába, amelyet a különböző tudományterületek egymásmellettisége és egymáshoz kapcsolódása jellemez. Az inter- és multidiszciplináris jelleg az egyes kutatási területeken belül is nyomon követhető. Az egyes tudományágak, mint a nyelv-, irodalom- és kultúratudomány, valamint a társadalom- és neveléstudomány egyszersmind integráló és integrált szerepet töltenek be. A kötet tanulmányai a különböző diszciplínák közötti átjárhatóságot és érintkezési pontokat mutatják meg.

Hivatkozás: https://mersz.hu/toth-tudomanyagak-integralo-es-integralt-szerepe//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave